17 dagen dieet

17 dagen dieet volgen? Met het 17 dagen dieet kan er tot maar liefst 6 kilo worden afgevallen. De bedenker van het 17 dagen dieet is huisarts Michael Moreno. Het dieet valt onder de koolhydraatarme diëten en wint in Nederland steeds meer terrein. Naast de voordelen van het dieet zitten er natuurlijk ook nadelen aan het dieet. Het grootste nadeel van het dieet zit eigenlijk al in de naam verwerkt. De meeste mensen denken dat ze met 17 dagen tot 6 kilo zijn afgevallen. Dit is echter niet het geval. Het 17 dagen dieet bestaat uit maar liefst 4 cyclussen van allen 17 dagen lang. Iedere ochtend moet het dieet gestart worden met het drinken van 250 ml verwarmd water met toevoeging van het sap van één halve citroen.

Het 17 dagen dieet in vier cyclussen

Het 17 dagen dieet bestaat uit 4 cyclussen die stuk voor stuk 17 dagen in beslag nemen. In totaal duurt het dieet 69 dagen. Alle cyclussen zijn dan aan bod geweest. De eerste cyclus staat in het teken van versnellen, de tweede cyclus verbeteren, de derde cyclus veranderen en de vierde cyclus volharden. 

Cyclus 1: versnellen (Dag 1 tot en met 17)

De eerste cyclus staat in het teken van vet verbranden en dit gebeurt doordat er gestopt wordt met nuttigen van koolhydraten. In de eerste cyclus kan het gewichtsverlies wel tot 7 kilo zijn. De nadruk in deze cyclus ligt op het nuttigen van eiwitten uit vlees. Daarnaast zijn groenten altijd aanbevolen. Het blijft niet alleen bij het aanpassen van de voeding. Bij het 17 dagen dieet moet er ook per dag minimaal 17 minuten aan sport gedaan worden of aan intensief bewegen. Het is mogelijk om in de eerste cyclus het streefgewicht al te behalen. Wanneer dit zo is mag er direct overgestapt worden naar cyclus 4. Dit is echter niet aan te raden want in cyclus 3 worden veel nuttige tips gegeven zodat Je niet terugvalt in de oude gewoonten.

Cyclus 2: verbeteren (Dag 18 tot en met 34)

De tweede cyclus wordt gecombineerd met de eerste cyclus. Dit wil zeggen dat de versneldagen afgewisseld worden met verbeterdagen. In deze cyclus mogen er weer meer voedingsmiddelen genuttigd worden die in de eerste cyclus ten strengste verboden waren. Het blijft in deze cyclus belangrijk om dagelijks aan 17 minuten sport te doen.

Cyclus 3: veranderen (Dag 35 tot en met 52)

In de derde cyclus blijft de nadruk liggen op het nuttigen van eiwitten en groenten. In deze fase zijn er al wel weer meer voedingsmiddelen toegestaan zoals pasta’s en één alcoholisch drankje per dag. Deze cyclus staat in het teken van het aanleren van een nieuw en gezond voedingspatroon. Wederom blijft 17 minuten sporten een belangrijk onderdeel per dag.

Cyclus 4: volharden (Dag 53 tot en met 69)

Zodra de laatste cyclus is aangebroken is het de bedoeling al het voorgaande hard te maken en dit de rest van het leven vol te blijven houden. De laatste cyclus duurt eigenlijk geen 17 dagen maar is levenslang. In het weekend mogen alle remmen los en is alles qua eten weer toegestaan.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*