3 Diëten waarbij koolhydraten vermeden worden

Weinig koolhydraten in de voeding is de basis van het koolhydraatarme dieet. In het Engels heet dit een Low Carb dieet. Het is een voedingspatroon dat de consumptie van koolhydraten verminderd. Een koolhydraatarm dieet betekent dat je een verhoogd aantal eiwit en vet tot je neemt en minder koolhydraten. Koolhydraatarme diëten verlagen het aantal calorieën per dag door het beperken van koolhydraten. Dit gaat bij de diëten om een verlaging naar dertig tot 60 gram per dag afhankelijk om welk dieet het gaat en het gewicht van de persoon. Het beste is dat je de voeding van suiker zoveel mogelijk reduceert. Er wordt voornamelijk vlees, vis en eieren gegeten bij een koolhydraatarm dieet.

Glutenvrij dieet

Gluten, een groep eiwitten, zijn te vinden in granen. Voedingsmiddelen die hiervan zijn afgeleid bevatten ook gluten. Brood, cake en Brinta zijn voorbeelden van deze producten. Voeding met gluten zorgt bij mensen met glutenintolerantie voor een slijmvliesbeschadiging van de dunne darm. Voor deze mensen is het bijna noodzakelijk om koolhydraten te vermijden. De darmen herstellen door een dieet zonder gluten en kunnen vervolgens wederom voeding opnemen.

Candida dieet

Een candida infectie wordt bestreden door het candida dieet. Ongezond eten kan de oorzaak zijn van excessieve groei van de candida. Het candida dieet helpt om een infectie te bevechten. Er worden geen suikers gegeten in het dieet. Dit betekent dat koolhydraten ook vermeden worden bij het candida dieet. Personen zonder de candida infectie volgen eveneens het candida dieet maar dan om af te vallen.

South Beach dieet

Het South Beach dieet staat bekend als het sterrendieet. Het is vernoemd naar de wereldbekende South Beach wijk in Miami waar veel sterren komen. Het South Beach dieet is een eetpatroon waarbij koolhydraten vermeden worden in de beginfase. Er worden dan alleen eiwitten en vetten gegeten worden. De ontwikkelaar van het dieet is de cardioloog dr. Agatston. Het dieet bevat drie fasen. Er wordt in de eerste fase ontwend van koolhydraten. De tweede fase bereid je voor om het streefgewicht te bereiken. In deze fase worden koolhydraten stapje voor stapje opnieuw aan het eetpatroon toegevoegd. Het streefgewicht vasthouden is de doelstelling van de derde en laatste fase.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*