Afvallen voor minder lichaamsvet: 5 tips

Ben je die overtollige kilo’s helemaal zat? Overgewicht geeft veel mensen een onaangenaam gevoel, je voelt je bekeken of niet gewaardeerd. Overtollige kilo’s geven echter niet alleen een deuk in jouw zelfvertrouwen, het geeft je een groter risico op tal van ernstige ziektes. De vijf tips uit dit artikel geven de mogelijkheid om iets aan jouw overgewicht te doen.

Tip 1: Minder koolhydraten

Een tijdje geleden heb ik veel van mijn overtollige kilo’s verloren. Ik dacht altijd dat brood en aardappelen goed voor je waren, maar de laatste tijd zie ik in dat koolhydraten helemaal niet zo goed zijn als veel mensen denken. Koolhydraten worden omgezet in lichaamsvet, uiteindelijk zijn teveel koolhydraten dan ook niet goed voor je lijf. Beperk de inname van koolhydraten om jouw lichaamsgewicht onder controle te krijgen, je merkt dat dit een efficiënte manier is om met jouw overtollige kilo’s af te rekenen. Eet minder brood, aardappelen en andere voeding waar je veel koolhydraten in vindt.

Tip 2: Krachttraining geeft jouw lijf meer spiermassa

Krachttraining is niet alleen voor mannen, ook vrouwen kunnen veel voordeel met krachttraining behalen. Extra spiermassa geven jouw spieren de mogelijkheid om meer energie te verbranden, op deze manier wordt het een stuk eenvoudiger om jouw gewicht onder controle te houden.

Tip 3: Eiwitrijke voeding om meer vet te verbranden

Eiwitrijke voeding geeft jouw lichaam de gelegenheid om spiermassa te herstellen en maakt het mogelijk om vet eenvoudiger te verbranden. Eet het liefst eieren, kip, vis, kalkoen of haal jouw eiwitten uit plantaardige voeding. Varkensvlees en vet rundvlees kun je het best overslaan in verband met een grote hoeveelheid ongezond vet die we in dit vlees terugvinden.

Tip 4: Discipline is key

Voldoende discipline brengt je uiteindelijk het verst. Je kunt nog zo goed weten wat gezond is, alleen wanneer je deze wetenschap toepast is het mogelijk om op een gezond gewicht te komen. Discipline bouw je op met vallen en opstaan, in het begin is het lang niet altijd even gemakkelijk om gezond te eten en genoeg te bewegen. Geef niet op wanneer het even niet lukt om je aan jouw dieet te houden, een aantal keer vallen en opstaan geeft je uiteindelijk de discipline om het wel helemaal volgens de regels te doen.

Tip 5: Een gezond gewicht begint bij een gezonde start

Het ontbijt is de belangrijkste maaltijd van de dag. Jouw lichaam heeft de hele dag nodig om optimaal te functioneren, het ontbijt is het moment waarop je jouw lichaam de juiste start geeft. Begin met een stevig en gezond ontbijt om de kans op honger te verkleinen.

Fruit, genoeg water en de nodige granen zijn ideaal om in jouw ontbijt te verwerken. Kies ook eens voor gebakken eitje of een steviger ontbijt met bonen. Je merkt dat je direct scherp bent en helemaal klaar om jouw dag vol energie te starten. Een gezond ontbijt geeft je later op de dag minder honger, in totaal eet je daardoor minder en wordt het verliezen van gewicht een eitje.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*