Dagelijkse bewegingen waarmee je vanzelf afvalt

We weten allemaal dat afvallen moeilijk is. Het is lastig om je aan een dieet te houden, fanatiek sporten houd je misschien niet lang vol en vaak lukt het niet om daadwerkelijk gewicht te verliezen. Wanneer je succesvol wilt afvallen hoef je echt niet altijd een radicaal dieet te volgen of een onhaalbaar trainingsschema na te streven. Door regelmatig te bewegen kun je vrij gemakkelijk afslanken. Regelmatig bewegen betekent niet dat je iedere dag een uur fanatiek moet gaan sporten. Je kunt verschillende bewegingen eenvoudig in je dagelijkse activiteiten integreren. Met wat kleine aanpassingen kun je je leven veranderen.

Traplopen

Het klinkt erg eenvoudig, maar traplopen is een erg goede oefening. Je kunt beginnen met wat vaker in huis de trap op en af te lopen. En pak tijdens het winkelen en op kantoor vaker de trap in plaats van de roltrap of de lift. Maar je kunt even de tijd nemen een een hele traploop-workout doen. Deze workout traplopen kan je perfect thuis doen. Gebruik de trap in je huis of appartementencomplex. Bij deze workout kun je verschillende oefeningen en bewegingen afwisselen. Denk aan schaatssprongen, squat jumps, cross-steps en lunches.
Een stevige workout traplopen is goed voor het afvallen, calorie verbranden en het verstevigen van je beenspieren.

Fietsen

Net als traplopen is fietsen een eenvoudige en zeer effectieve manier van bewegen. Laat de auto wat vaker staan, en haal de fiets tevoorschijn. Ga bijvoorbeeld op de fiets boodschappen doen, of haal de kinderen van school op de fiets. Wil je het nog een stapje fanatieker aanpakken, ga dan met de fiets naar het werk, zo heb je je portie dagelijkse bewegingen weer gehad. En vergt die wat te veel energie, dan is een fiets met elektrische aandrijving een oplossing. Deze ondersteunt je bij het trappen en zorgt ervoor dat je niet moe en bezweet aankomt.

Spieroefeningen

Tijdens je dagelijkse routine kun je erg veel spieroefeningen doen. Denk bijvoorbeeld aan squats tijdens het douchen of tijdens het tandenpoetsen. Voor je het weet ben je 5 minuten verder en een paar keer heb je al strakkere benen en billen. Of doe arm- of beenoefeningen tijdens het kijken van je favoriete televisieprogramma. Gebruik hiervoor gewichtjes om het wat zwaarder te maken. Zonder dat je het door hebt train je niet alleen je spieren, maar bouw je conditie op en verlies je gewicht.

One thought on “Dagelijkse bewegingen waarmee je vanzelf afvalt

  1. De veronderstelling van Jesse is dat een eeewtdiiit blijvend een voedingsgroep schrapt. Dit noemt hij zelfs het grootste verschil (0.52). Dat in onjuist. Atkins en dr. Frank schrappen ook niet blijvend een voedingsgroep. Bij Atkins kan de hoeveelheid koolhydraten best oplopen tot 130 gram/dag. Het enige kenmerk van een eiwit-dieet is dat het aandeel eiwitten in de voeding 20-25 en% is. Dit is terug te vinden in onderzoeken in in de CBO richtlijn uit 2008. De invulling ervan staat daar los van.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*