Motivatie tips voor tijdens het afvallen

Motivatie tijdens het afvallen. Dat is moeilijk! Of je nu net een baby gehad hebt of dat de weegschaal gedurende de jaren steeds iets meer aan is gaan geven. Als je 20, 50 of zelfs meer kilo’s te verliezen hebt, kan dat zo ontmoedigend zijn dat het verleidelijk is om al op te geven voor je het zelfs maar geprobeerd hebt. Hier zijn een paar motivatie tips die je in gedachten kunt houden om gemotiveerd te blijven op je reis om af te vallen. Snel afvallen begint met deze tips.

Motivatie bij het afvallen

Onthoud Dat afvallen Tijd Kost

Wanneer je op je calorie-inname let en regelmatig port, is het veilig om ongeveer een kilo per week te verliezen. Dat lijkt misschien niet veel, maar op de lange termijn gaan die kleine beetjes gewicht toch optellen. Je bent niet van de ene op de andere dag zo veel aangekomen, dus verwacht niet om het er ook zo snel weer af te krijgen.

Stel Realistische Doelen – en Vier Ze

Natuurlijk, je uiteindelijke goal kan zijn om weer in die broek te passen die je als student droeg, maar om gemotiveerd te blijven, zul je minidoelen onderweg moeten stellen. Beslis iedere zondagavond wat je doel is – om drie keer te sporten deze week, om iedere dag groenten te eten, of om met je persoonlijke trainer af te spreken. Als je dat doel dan hebt bereikt, kun je jezelf op een gezonde manier belonen – met een nieuwe waterfles of door een filmpje te pakken – alles dat jou het gevoel geeft dat je iets bereikt hebt.

Motivatie Tip: Ken Je Mijlpalen

Omdat het afvallen in kleine stapjes gaat, is het belangrijk om je progressie in de gaten te houden. Als je ziet wat de gevolgen van je inspanningen zijn, raak je geïnspireerd om door te gaan. Hou in gedachten dat vooruitgang ook buiten de weegschaal om kan bestaan – je kunt meer spiermassa creëren, of meer energie hebben.

Stel Jezelf Verantwoordelijk voor je gezondheid en het afvallen

Dus je hebt een hele week gezond gegeten maar geen enkel gewicht verloren – hoe komt dat? Tenzij je ieder hapje opschrijft, gebeurt het snel dat je hier eens een koekje of daar eens een chipje eet. Die kleine beetjes gaan optellen, en als je noteert wat je eet, begrijp je waarschijnlijk beter waarom de weegschaal niet verandert. Het zorgt ook dat je eerlijk blijft. Het maakt het minder waarschijnlijk dat je die twee stukken cake op een verjaardagsfeestje eet, want je weet dat je het later op moet schrijven. Om jezelf nog nog verantwoordelijker te maken, kun je je logboek met een vriend delen.

Doe Het Niet Alleen

De steun van vrienden en familie is belangrijk wanneer het erop aankomt dat je gemotiveerd moet blijven. Vertel iedereen dat je gewicht probeert te verliezen, zodat ze je kunnen helpen om goed bezig te blijven (in plaats van je uit te nodigen om een ijsje te gaan halen). Stel dagen voor fitness, deel gezonde recepten, en zorg dat je een betrouwbare vriend hebt die je kunt bellen als je merkt dat je van je pad raakt.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*