South beach dieet

South beach dieet volgen? Het South Beach dieet is een flexibel dieet waarbij men leert wat gezonde koolhydraten en vetten zijn. In het dieet zijn koolhydraten en vetten de leidende draad, want verder kent het dieet geen bijzondere verplichtingen.

Veel is toegestaan bij het South beach dieet

Omdat er goed gelet moet worden op producten met gezonde vetten en koolhydraten, zijn er enorm veel producten toegestaan in het South Beach dieet. Hierdoor wordt het dieet ook als een flexibel dieet gezien. Dr. Arthur Agatston, een cardioloog heeft het South Beach dieet ontwikkeld. In de beginfase zag hij het als een medisch project. Het South Beach dieet moest zo vorm gegeven worden dat hart- en vaatproblemen in combinatie met zwaarlijvigheid sterk verminderd zouden worden. Het South Beach dieet bestaat uit drie fasen, die allemaal als doel hebben om het streefgewicht te behalen en te behouden. Voor je begint aan het dieet is het handig je BMI te berekenen. Doe dit aan het eind van het dieet ook en kijk wat het verschil is!

Fase 1 van het South Beach Dieet

Het dieet begint met een vrij strenge fase. Deze strenge fase, die overigens strikt gevolgd moet worden, duurt maar liefst twee weken. De eerste fase staat in het teken van het ontwennen aan slechte koolhydraten en vetten. Verder wordt er in deze fase gewerkt aan de bloedsuikerspiegel. Deze moet een normaal niveau komen. De voedingsstoffen in de eerste fasebestaan uit eiwitten en goede vetten. Het is ten strengste verboden om in de eerste twee weken zuivelproducten, fruit, brood en pasta’s te consumeren. Het is wel toegestaan om kip, eieren, mager vlees, noten en cottage cheese te eten. Dit heeft allemaal tot doel de ongezonde trek in zoetigheid tegen te gaan en te laten verdwijnen.

Fase 2 van het South Beach Dieet

Om tot het streefgewicht te komen is de tweede fase erg belangrijk. Deze fase moet worden volgehouden tot het streefgewicht behaald is. De tweede fase wordt qua voedingsstoffen uitgebreid met goede koolhydraten en dat betekent dat er voedingsmiddelen zoals fruit en volkoren producten zijn toegestaan. Het is enorm belangrijk dat er zelf opgelet wordt of er daadwerkelijk nog gewichtsverlies optreedt. Regelmatig wegen is dus een vereiste.

Fase 3 van het South Beach Dieet

Zodra het streefgewicht bereikt is, start de derde fase van het South Beach dieet. Het dieet moet op dit moment een levenswijze geworden zijn. Het is de bedoeling een gezond voedingspatroon aan te nemen. Daarbij moeten de basisregels altijd in gedachte gehouden worden. Wordt er weer aangekomen in gewicht, dan kan er altijd tijdelijk terug gestapt worden naar de eerste fase om weer op het streefgewicht te komen.

Afvallen met dit Dieet

Het South Beach Dieet valt niet onder de noemer van een crash dieet. Het is een dieet waarbij je voor langere tijd je eetpatroon moet veranderen en aanpassen. Het is de bedoeling dat je bij dit dieet een geheel nieuw voedingspatroon leert gebruiken. Op die manier werkt het ook op de lange termijn en kun je gezond afvallen, in tegenstelling tot bijvoorbeeld een vastendieet of een soepdieet. De kans op het zogenaamde jojo- effect is hierdoor vele malen kleiner. Daarom is dit een dieet dat aansluit bij de visie van Katja Callens en het mentale dieetplan. Ook bij dat dieet probeert Katja mensen voor langere tijd een bepaald voedingspatroon aan te wennen. Daarbij komt dat Katja de mensen ook echt anders over voeding leert denken.
Arthur Agatston, de bedenker van dit dieet, heeft in zijn nieuwste boek ook extra aandacht besteed aan een speciaal fitnessprogramma. Dit programma is erop gericht je cardiovasculaire gezondheid te verbeteren. Net als het dieet zelf, zijn ook deze oefeningen in drie fases onderverdeeld, zodat ze perfect aansluiten bij de stappen die je in het dieet volgt.

Gegarandeerd succes

Wanneer u het South Beach Dieet aanschaft, heeft u gegarandeerd succes. Het helpt je om een gezonde levensstijl en een gezond gewicht te behalen.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*