Tips voor maaltijden tijdens het afvallen

Het is verstandig om meerdere maaltijden te nuttigen maar maak de porties kleiner. Zes porties op een dag is normaal en werkt voor de meeste mensen heel goed. De zes porties worden gedeeld in drie tussendoortjes en drie flinke maaltijden. De maaltijden zijn het hoofddeel van het eten dat je dagelijks eet. De tussendoortjes hebben als doel dat je de periode zonder eten tussen de grotere maaltijden minder moeilijk volhoudt. Je krijgt minder honger als je tussendoortjes eet.

Kleinere borden zodat je minder eet

Koop kleinere borden. Je wil niet weten hoeveel het scheelt als je eet vanaf een kleiner bord. Door kleinere borden te nemen kun je niet zo veel eten. Meer tips lees op je Dieet check. Als je het bord vol schept met eten eet je alsnog minder omdat er simpelweg niet zoveel op het bord past. Zo verhinder je dat je te veel eet. De connectie tussen de ogen en de maag bestaat. Als je ziet dat het bord leeg is neemt de honger snel af. Het komt veelvuldig voor dat je na het kleinere bord ook gevuld bent.

Een belangrijke maaltijd; het ontbijt

Je start de dag perfect door goed en gezond te ontbijten. Een volwaardig ontbijt bestaat bijvoorbeeld uit yoghurt met fruit. Een volwaardig ontbijt bezorgt je genoeg energie brengt voor de rest van de dag. Als je een ontbijt selecteert ga dan voor een eiwitbron met koolhydraten.

Eet langzaam en niet te snel

Het is verstandig om de maaltijden niet te snel te eten maar langzaam. Je geniet dan veel meer van het eten en de smaak komt beter tot haar recht. Het duurt een tijdje voordat de hersenen registreren dat de maag vol zit. Hierdoor kun je voorkomen dat je te veel eten pakt. Als je rustig eet dan krijgt het lichaam de tijd om signalen door te geven aan de hersenen dat je genoeg gegeten hebt. Je zit daardoor sneller vol wanneer je rustig eet.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*