Wat eten als ontbijt, lunch en als snack?

Het ontbijt is de belangrijkste maaltijd van de dag. Als je het volgens de regels doet eet je ook de meeste calorieën tijdens het ontbijt. Voedingsmiddelen die goed zijn voor het ontbijt zijn graanproducten zoals havermout en Brinta. Eet er ook niet te veel van omdat deze wel veel calorieën bevatten. Als je teveel eet dan wordt het afvallen (of cutten) moeilijker. Meet het ongeveer uit zodat je iedere dag dezelfde hoeveelheid eet. Gebruik het liefst magere melk als je het met melk eet.

ontbijt

Goed ontbijten

Als je een goed ontbijt hebt gehad dan merk je dat je meer honger hebt voor de lunch dan wanneer je geen ontbijt hebt gehad. Dit is een goed teken. Het metabolisme werkt dan goed waardoor je sneller honger krijgt. Doordat metabolisme goed werkt verbruik je meer calorieën. Je lichaam vraagt immers om meer energie.

Ochtendsnack

Eet een ochtendsnack tussen het ontbijt en de lunch in. Er zijn veel dingen die je op deze tijd kunt eten. Het is wel belangrijk dat je de calorieën telt en dat het een gezond product is. Een appel is een voorbeeld van een ochtendsnack. Een appel is een goede bron van vitamines en mineralen. Hiernaast kan het je snel een vol gevoel geven en is het snel en makkelijk te eten. Precies de kenmerken waar een ochtendsnack aan moet voldoen.

Lunch

De lunch tijdens de werkpauze is een goed moment voor een maaltijd. Salades zijn een goed voorbeeld van een lunchgerecht. Een salade kan bijvoorbeeld bestaan uit sla en andere groenten met een dressing van olijfolie. De normale dressing bij een salade zit doorgaans boordevol calorieën. Dat wil je natuurlijk zoveel mogelijk vermijden. Je kunt de salade uitbreiden met wat noten, zalm of kip.

Middagsnack

Een goede middagsnack is een sinaasappel. Deze bevatten veel vitamines en mineralen. Doordat je al een goede lunch hebt gehad hoef je ook geen uitgebreide maaltijd in de middag. Daar is het avondeten voor. Een sinaasappel is een break van de middag zodat je niet te snel honger krijgt. Door een sinaasappel ook gepeld moet worden voorkom je ook dat je te snel te veel eet. Drink er ook voldoende water bij om je buik nog meer te vullen.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*